Taman Negara, Pantai Kerachut, Botanical Garden #1

Assalamualaikum.

Do you still remember my story about my vacation? Tempat yang konon dirahsiakan tu lah. Now, I want to continue with that story. Jeng jeng jeng tenenenene *bunyi drum* Actually kan aku pergi Taman Negara Pulau Pinang, Pantai Kerachut and Botanical Garden. Eleh Penang je punss, itu pon mau kecoh ka :P

At first kami pergi taman negara utk sampai ke Pantai Kerachut. We can choose whether nak naik boat or nak melalui taman negara utk sampai ke pantai tu. Lepastu aku yg bajet eksyen pon berkata lah begini "Hmm tak adventure ahh naik boat. Apa celop~ Jalan kaki barulah mencabar sikit" Then semua setuju dgn cakap aku yg konon bos ni. LOL. Rupa-rupanya jalan dia bukan seindah yg disangka. Sungguh mencabar wa cakap sama lu. Lu bayang ahh, dah la jalan dia mcm mendaki bukit, tak rata, dikelilingi hutan, and the most important kami menyusuri hutan selam 4 jam pergi dan balik. It's mean pergi 2 jam balik 2 jam lah. Boleh dipanggil jungle trekking jugak rasanya. Tapi aku tak menyesal sebab aku memang suka jungle trekking. Hewhew. And more kalau seminggu berturut-turut daki taman negara tu, memang confirm turun 5 kg weh. Tak payah makan pil pelangsing segala dah. Dan tak payah jugak pergi London Weight Management semua tu. Serious cakap weh, tak tipu langsung *mukaserious.jpg* Keesokan hari yg aku daki bukit tu, kaki gila lenguh + kebas. Dua hari jugak lah barulah nak lega sakit kaki Y__Y Here are the pictures sepanjang meredah hutan/ jungle trekking/ hiking (mendaki bukit)










Opss tengok tu sampai berpeluh-peluh. Betapa penatnya weh, sampai tak terkata.

 Akhirnya setelah 2 JAM hiking + jungle trekking, barulah kami jumpa sinar kebahagian. Eh jumpa Pantai Kerachut lah :3

Tu haa nampak tak lagi pantainya??

Hoorayyyyy. Ini gambar lepas penat, harap maklum.....

Comments

Popular Posts