Back to 2013.

Assalamualaikum.

Jom kita lintas masa bersama saya dgn bantuan doraemon hek eleh k mengarut semua ni. Jujur cakap form 4 life agak hectic hey ko bayang lah cuti hujung tahun pun ada pakej homework, cuti pertengahan tahun dulu pun sama but i'm here bukan nak merungut ka amenda.

This is just a flashback about my 2013........................................

First sekali yg paling aku ingat is when Ain, Afifah, Atierah and me had joined pertandingan mereka cipta apa benda tah org sebut tu alamak time ni pulak lah nak lupa vocab kan...... haaa pertandingan mereka cipta replika (eh betul ka ni?!) yg ada kaitan dgn biology. My team dgn brilliantnya ecewah came out with an idea to build a food pyramid (a big thanks to them for this superb idea). Kumpulan lain kami tengok ada yg siap reka replika cell beb dgn mitochondria nyaaa dgn  nucleus nyaaa dgn ribosome nyaaa alah senang cerita semua organelle ada lah hebat ooo. By the way, Alhamdulillah rezeki kami emm mungkin menang sebab besar gedabak kot replika kami tu haha :)

Mohon jgn tenung lama2, nanti nampak segala cacat celanya haha picture credit to Ain.

Second, time awal2 tahun dahulu kala aku dgn kawan2 ada join pertandingan netball peringkat sekolah ja. Alhamdulillah managed to get 2nd place if i'm not mistaken. Kalah dgn siapa menang dgn siapa jgn tanya sebab memang jujur aku tak ingat hohoho. Third, we joined kelab pengguna's explorace and we had fun allthough we got number second last kah kah kah yg bestnya second last pun ada hadiah lalala~ Psstttt i'm bad at refreshing my old memory so ni je lah yang mampu ingat.

Well dari segi wakil sekolah tu memang harapan ah nak ada takat cikgu suruh wakil lari utk rumah sukan pun aku taknak. Haippp tapi attendance aku dlm aktiviti koko boleh tahan tiptop gak ahh wkaka latihan rumah sukan aku pi ja semua no ponteng2, latihan kelab pun rasanya pi semua cuma latihan pandu puteri ja kecundang sikit kuang3 sbb aku tk pi kalau ada latihan kawad. Aku fail kalau bab kawad serious aku cakap ok diam semua.

Okay yg di atas semua berkaitan koko kan, sekarang academic's turn. First sekali ada bertuah dan ada jugak tak bertuah its all about rezeki Allah jgk la kan. Tak bertuahnya ialah aku sentiasa di belakang Gauutham dlm ranking kelas uhuks kecuali third exam aku terlepas satu langkah ke belakang ah aku tewas sedikit yaa. Bertuahnya pulak ialah aku tak pernah dpt B, C, D, E, F utk Addmath which is masa form 3 dulu aku agak gementar gitu utk face that killer subject. Alhamdulillah. Tapi sekarang pun still ketaq gak la bila nak exam addmath tu sapa kata tak ketaq hamboih (actually semua paper pun aku ketaq).

Masa konferensi waris utk final exam haritu cikgu account had said this to me "Haa kamu kalah dgn Gauutham" Aku: "Memang dari awal tahun pun saya selalu belakang dia cikgu, susah nak potong dia cikgu....." Cikgu: "Takdak susah2 kamu bolehhh....Next year spm straight A's+ okay? Aku: *Ternganga* (Dlm hati: Cikgu saya final exam ni baru first time dapat straight A's, cikgu suruh saya dapat straight A's+ spm nanti???? -___-)

Ni semua sekadar memori sebagai kenangan bila aku habis sekolah nanti k tiada maksud apa2. Done writing this post at 5.20 a.m since i cant sleep at all.

P/s: Nak tanya sikit ni, bila ko nak start sentuh pakej homework kau tu? Pastu ko tengok kawan ko, ada yg study time cuti ni yg ko pulak memang ke laut lah buku tu kalau tunggu kau bukak. (Ayat nak bagi sentap diri sendiri) 

Comments

Popular Posts